תפריט נגישות

טוראי אברהם אבי אביטל ז"ל

קו"ח מספר "יזכור" בהוצאת משהב"ט


בן דליה ודוד. נולד ביום י' בחשוון תשל"א (9.11.1970) בבאר שבע וגדל והתחנך בערד. את לימודיו החל אבי בבית-הספר היסודי 'אבישור' והמשיך אותם בבית-הספר התיכון 'אורט' בערד. אבי, נער צעיר גבה קומה, מעט נבוך וחייכן, תמיד מוקף חברים ומצליח בלימודים. במרוצת השנים, בבגרות מאופקת, חוש הומור, נסחף למעשי קונדס, אך עם הרבה שליטה עצמית. בעצם נוכחותו הביע את רחשי ליבו ועמדותיו, ובכך השפיע על חבריו. הוא השתתף בנבחרת ערד בשחייה, תפס מקום שלישי באליפות ישראל ב-1500 מטר חופשי. לאחר-מכן הצטרף לצוות המאמנים הצעירים בשחייה. כילד השתתף בתחרויות ארציות לכשרונות צעירים בציור וזכה במקום שלישי. אור ויופי הקרינה אישיותו של אבי והוא לא היה צריך להשקיע מאמץ מיוחד כדי להצטיין בכול. נועם הליכותיו, ומאור פניו הפכו כל פגישה איתו לחוויה מיוחדת. בתחילת פברואר 1989 גויס לצה"ל והתנדב לחטיבת 'גבעתי'. עד מהרה היה בין הבולטים במחלקתו וביצע את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר תוך מתן דוגמה אישית וסיוע לחבריו ברגעים הקשים.
ביום י' בסיוון תשמ"ט (13.6.1989) נפל אבי בעת שירותו. הוא הובא לקבורה בבית-העלמין הצבאי בבאר שבע. השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ושני אחים.
במכתב התנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקד היחידה: "תקופה קצרה שהה אבי ביחידה, והטביע את חותמו בה. זכרו ילווה אותנו לאורך כל הדרך".
מנהל בית-ספרו כתב: "התגאינו על שנער כמו אבי נמנה על בוגרינו. ראינו בו את כל הטוב שהורים, חברים ומורים יכולים לבקש. פרח מרהיב ביופיו".
הוריו הוציאו לאור חוברת לזכרו, ובה דברי חברים על דמותו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה