תפריט נגישות

סמ"ר אסף שלמה אלון ז"ל

אסף אלון
בן 21 בנפלו
בן נעמי ובן-ציון
נולד בעמיעד
בכ"ה באלול תשכ"ו, 10/9/1966
התגייס ב-נובמבר 1984
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בכ' בניסן תשמ"ז, 19/4/1987
מקום נפילה: מנרה
באזור הגליל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 16, שורה: 06, קבר: 24.
הותיר: הורים ואחות - בטי

קורות חיים

בן נעמי ובן ציון. נולד ביום כ"ה באלול תשכ"ו (10.9.1966) בקיבוץ עמיעד. בגיל רך עבר להתגורר בערד עם משפחתו. את לימודיו היסודיים עשה בבית הספר היסודי 'עופרים' והמשיך לתיכון המקיף בערד. את שתי שנות הלימודים האחרונות למד בתיכון 'רון' בתל אביב. אסף, בחור גבוה, יפה ועוצמה רבה בנוכחותו. בצחוקו המתגלגל היה סוחף את כולם. הוא שיחק כדורגל בהפועל ערד, והיה בקבוצת כדוריד. שנתיים לפני גיוסו עבר לשחק כדורגל בקבוצת בני יהודה בתל אביב. משאת נפשו היתה להגיע לחטיבת גולני.

באמצע נובמבר 1984 התגיס לצה"ל והתנדב לחטיבת גולני. אסף עבר את מסלול הטירונות וקורס מ"כים, ולאחר מכן הדריך מחלקות טירונים עד תום שירותו. אסף היה חייל בעל כוח סבל שאין כדוגמתו. רוח לחימה וכושר מנהיגות איפיינו אותו. בעיקר ברגעים הקשים, שבהם היתה המחלקה תחת לחץ, אסף בלט כחייל אחראי שמעודד את כולם ומזרז את המחלקה לבצע את הפקודות ביסודיות ובמהירות. במסעות ארוכים עזר לכולם, ואף פעם לא התלונן. הוא השרה ביטחון בחיוך הנצחי שלו וברוחו החברית.

ביום כ' בניסן התשמ"ז (19.4.1987) נפל אסף בקרב על הגנת יישובי הצפון. בקרב עם חוליית מחבלים שהתכוונה לפגוע באזרחים, נפגע אסף ונהרג. הוא הובא לקבורה בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. השאיר אחריו הורים ואחות - בטי.

חברו אבי נעים הוציא לאור חוברת לזכרו ובה דברי חברים על דמותו. תנועת הסטודנטים היהודים ברומא נטעה עץ לזכרו.

שר הביטחון שלח איגרת והביע בה את השתתפותו בצער המשפחה:" אסף היה סמל מחלקה מצטיין, לויאלי למפקדיו".

למשפחה השכולה כתב המפקד היחידה:" לאסף היה חשוב שיתנו בו אמון. זכינו לקבל אותו למחלקה ותלינו בו תקוות רבות. בשיבוץ החיילים למחלקות היה אסף המבוקש ביותר על ידי כל סגל הפלוגה, כולם רצו בו. אשרי החיילים שזכו למפקדים כמוהו, ואשרי המפקדים שזכו לחייל כאסף. דמות עשירה, שייצגה כל כך הרבה. חיוך ללא הרף, מלא שמחה, ואהבה לחיים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה